Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Będzie łatwiej odzyskać źle wysłane pieniądze

Niektóre banki wprowadzają nowy kod, który ułatwi odzyskanie pieniędzy przesłanych omyłkowo na niewłaściwe konto. Jego używanie będzie dobrowolne.

Wśród banków, które będą korzystać z nowego kodu, znajdują się między innymi Lloyds Banking Group, HSBC, Nationwide Building Society, Barclays, Santander, Co-operative Bank oraz NatWest. Jeżeli skorzystaliśmy z kodu i omyłkowo wysłaliśmy pieniądze na zły numer konta, możemy zgłosić się do banku z naszym problemem. Wówczas bank będzie miał dwa dni robocze, by odpowiedzieć na nasze zgłoszenie.

Niestety, nie daje to jeszcze gwarancji zwrotu pieniędzy. Jeżeli bank nie będzie mógł odzyskać pieniędzy natychmiast – np. kiedy, gdy właściciel konta nie zgodzi się na pobranie przelanych środków – podejmie dalsze czynności, a o ich wyniku i przebiegu całej sprawy będzie musiał poinformować klienta po maksymalnie 20 dniach roboczych.
Według Payments Council klient, który szybciej dowie się, jak wygląda sytuacja w której się znalazł, może łatwiej wysłać swoją skargę dalej i mieć większe szanse na odzyskanie źle wysłanych pieniędzy. Niemniej jednak, banki nadal doradzają swoim klientom, by sprawdzali wszystkie dane zanim wyślą przelew.
 
Do końca maja do współpracy dołączą Clydesdale Bank, Coventry Building Society, Coutts, Tesco Bank, the Royal Bank of Scotland, Yorkshire Bank and Adam & Company.
-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Polacy pobici przez gang w Belfaście
 Czytaj następny artykuł:
Policja poszukuje Polaka, który zaginął 10 dni temu