Wiadomości
Oszukana Polka idzie na wojnę
Prawie tysiąc funtów, zrujnowane święta, litry wylanych łez i setki rozmów telefonicznych – aż tyle kosztowało wysłanie dwóch paczek do Polski jedną z naszych czytelniczek, mieszkankę Birmingham. Zapowiadało się szybko, precyzyjnie i bezpiecznie. Wszystko by na to wskazywało, gdyby nie fakt, że jedna z dwóch przesyłek rozpłynęła się w powietrzu. Poszkodowana klientka postanawia przerwać milczenie. Po dwóch miesiącach walki o odzyskanie utraconej zawartości ubezpieczonego pakunku wystawia jedną z największych firm kurierskich na pojedynek, pojedynek, który jak sama podkreśla - ma zamiar wygrać.
- Czuję się oszukana, a jednocześnie okradziona z świątecznych prezentów, które miały trafić do Polski w grudniu 2016 roku. Przewoźnik pobrał pieniądze za wysłanie dwóch paczek, a dostarczył tylko jedną. Teraz umywa ręce i nie potrafi znaleźć zguby, co więcej nie ma też zamiaru zwrócić mi zawartości ubezpieczonego pakunku – tak swoją batalię z polskim pośrednikiem kurierskim działającym na terenie Anglii zaczyna relacjonować Pani Izabela.
– Dziś minęły dwa miesiące, odkąd próbuję odzyskać swoje ciężko zarobione pieniądze. Firma, która pobrała należność za usługę odsyła mnie do angielskiego przewoźnika, ten z kolei każe się kontaktować z polską placówką. To jest skandal, żeby tak traktować klienta! Obie firmy odbijają tylko piłeczkę i nic w tej sprawie nie robią! Moje roszczenie o odszkodowanie zostało odrzucone, gdyż nie posiadam potwierdzenia nadania – opisuje Pani Izabela. – Co ciekawe, przewoźnik wysłał kuriera po odbiór mojej paczki mając zepsutą maszyną. Kierowca nie miał nawet listu przewozowego – zauważa zbulwersowana trzydziestolatka.
Jak się okazuje, próba konwersacji mailowej i telefonicznego zarówno z polską placówką jednej z największych firm kurierskich, jak i tą angielską to niemalże walka z wiatrakami. – W mailu podałam numer przesyłki otrzymany od przewoźnika. Co ciekawe dopiero po miesiącu rozmów telefonicznych z obiema placówkami, usłyszałam odpowiedź, że firmy nie wiedzą, gdzie jest moja paczka, a co najśmieszniejsze, że wcale jej nie nadałam. W takiej sytuacji wysłałam wniosek o zwrócenie mi równowartości zguby – relacjonuje kobieta. – Po tym jak poinformowałam placówkę, że sprawę zgłoszę do Trading Standards, miesiąc po zaginięciu paczki, firma łaskawie przesłuchała kierowcę, który potwierdził odbiór dwóch paczek spod mojego adresu – dodaje Pani Izabela. – Teraz wmawia mi się, że bezczelnie kłamię. Pobierać pieniądze to oni umieją, ale jak się pojawi jakiś problem, to każdy już umywa ręce – zauważa nasza czytelniczka.
Domysły finału całej sprawy, to jak wróżenie z fusów, bo okazuje się, że odzyskanie pieniędzy to nie lada wyzwanie. – Po miesiącu zwodzenia mnie w mailach i rozmowach telefonicznych, że jest cień nadziei na odnalezienie zguby, firma przyznała się, że paczka została zagubiona, ale reklamacja i tak została odrzucona – dodaje Polka.
Zbulwersowana całą sytuacją kobieta zapowiada firmie wojnę. – Ja tego tak nie zostawię, chcę, żeby wszyscy klienci dowiedzieli się jak mnie potraktowano. Jestem rozczarowana, bo zawsze korzystałam z tych usług i chętnie polecałam wszystkim znajomym – zaznacza nasza czytelniczka. – Będę walczyć o swoje, a o pomoc zwrócę się do odpowiednich organów – kończy Polka.
Skontaktowałam się w tej sprawie z firmą kurierską, która pobrała pieniądze za dwie usługi, a jak wynika z relacji klientki wykonała tylko jedną. Niestety, w rozmowie telefonicznej pracownik firmy poinformował, że nie bierze odpowiedzialności za niewykonanie usługi, jego obowiązkiem jest tylko pobranie pieniędzy i tym samym odsyła do zapoznania się z regulaminem.
Magdalena Latoch
czwartek, 09 lutego 2017 06:21
-
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Skomentuj używając konta Facebook
Lub zaloguj się aby użyć konta bham.pl
Czytaj poprzedni artykuł: Dyrektor szkoły ostrzega uczniów, by nie wychodzili z domów w godzinach wieczornych | Czytaj następny artykuł: Węgry zwiększą liczbę strażników na południowej granicy |
Gorące Tematy
Wielka Brytania przygotowuje się na historyczną falę upałów
Mieszkancy Wielkiej Brytanii otrzymują 442 GBP na zakupy spożywcze. Wie…
Duży bank wydaje pilne ostrzeżenie dla mieszkańców Wielkiej Brytanii pla…
Rodzice ukarani grzywną 2000 GBP za wakacje dzieci w trakcie roku szkoln…
Saharyjski upał o temperaturze 35°C w Wielkiej Brytanii? Met Office wyja…