Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Ostrzeżenie dla podróżnych. 37-milowe korki ciężarówek w Dover powodują opóźnienia dla turystów

Wczasowicze wybierający się na wakacje wielkanocne zostali ostrzeżeni, że w ten weekend czekają ich długie kolejki, ponieważ korki ciężarówek w Dover rozciągają się już na 37 mil.

Pasażerowie z Wielkiej Brytanii zmierzający do portu zostali ostrzeżeni, aby przeznaczyć na to „mnóstwo dodatkowego czasu”.


Odcinek M20 między zjazdami 8 i 11 jest obecnie używany jako kolejka około 4500 ciężarówek.

Dzieje się to w obliczu ciągłej niepewności dla klientów P&O, które po zwolnieniu 800 pracowników w zeszłym miesiącu, zawiesiło swoją działalność.

National Highways ostrzegło pasażerów przed chaosem w ten weekendem: „Wszyscy kierowcy planujący podróż do lub przez Kent powinni planować z wyprzedzeniem, podążać za znakami objazdowymi, sprawdzać przed podróżą i mieć dużo dodatkowego czasu na podróż”.

W ostrzeżeniu dodano, że osoby podróżujące do portu w Dover lub Eurotunelu powinny skonsultować się ze swoim operatorem przed wyruszeniem w podróż i powinny zapakować trochę jedzenia i wody na wypadek opóźnienia.


Trevor Bartlett, szef Rady Okręgowej Dover, ostrzegł, że port będzie „pod silną presją podczas pracowitego okresu Świąt Wielkanocnych”.

W liście otwartym napisał: „Byłoby niedbale z mojej strony, gdybym nie ostrzegał was przed ponownym oczekiwaniem i przygotowaniem się na zakłócenia w ten weekend”.

Port w Dover wezwał pasażerów do „poświęcenia dużo więcej czasu na podróż” i poinformował, że pracuje „niestrudzenie, aby jak najskuteczniej kierować ruchem”.

Zobacz też:


DFDS Ferries, który obsługuje statki pasażerskie z Dover do Calais, poinformował, że „ciężko pracował nad zwiększeniem liczby pasażerów i liczby rejsów w weekendy” i doświadcza „bardzo wysokiego poziomu rezerwacji” przed Wielkanocą.

W oświadczeniu firma powiedziała: „W tej chwili robimy, co w naszej mocy, aby zmniejszyć zatłoczenie w porcie i wokół niego”.


Z kolei lotniska mówią pasażerom, aby przybyli nie wcześniej niż trzy godziny przed lotem, ponieważ obawy związane z opóźnieniami i odwołaniami samolotów z powodu niedoborów personelu związanych z Covid powodują, że pasażerowie przybywają zbyt wcześnie.

Kilka linii lotniczych i portów lotniczych zmaga się z chorobami i brakami personelu, a linie easyJet i British Airways anulują średnio ponad 100 lotów każdego dnia.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Brytyjski premier złożył wyrazy uznania Polakom za pomoc Ukrainie
 Czytaj następny artykuł:
Hojny Szef dał pracownikom dodatkowe 120 GBP miesięcznie na walkę z rosnącymi kosztami utrzymania