Wiadomości
Ulubione supermarkety w Wielkiej Brytanii. Na czele listy nie najtańszy sklep
Według badania przeprowadzonego przez organizację konsumencką Which? uzyskał ogólną ocenę klientów na poziomie 76%, w tym maksymalne pięć gwiazdek za obsługę klienta, dostępność i pomocność personelu, wygląd sklepu oraz ogólną jakość produktów własnej marki i świeżych produktów.
Jednakże otrzymał tylko dwie gwiazdki za stosunek jakości do ceny, z jednym z klientów opisującym go jako „trochę drogi” w ankiecie dotyczącej oferty sklepów stacjonarnych.
Na drugim miejscu uplasował się konkurencyjny Aldi z wynikiem 73%, zdobywając pochwały za „doskonały stosunek jakości do ceny”.
Jeden z klientów powiedział Which?: „Nie jesteśmy pewni, czy bylibyśmy w stanie robić duże zakupy gdziekolwiek indziej... nie dalibyśmy rady bez Aldi”.
Budżetowy gigant regularnie jest uznawany za najtańszy w miesięcznych porównaniach cen sklepów Which? i został nazwany najtańszym supermarketem w 2023 roku.
Aldi i Lidl były jedynymi dwoma sieciami, które otrzymały cztery na pięć gwiazdek za „stosunek jakości do ceny” w sklepach stacjonarnych, przy czym żaden supermarket nie zdobył pięciu gwiazdek.
Jednak Aldi otrzymał tylko dwie gwiazdki za asortyment, dostępność i kasy samoobsługowe, z klientami narzekającymi na „długie kolejki”.
Asda i Morrisons znalazły się na dnie rankingu organizacji konsumenckiej, każdy z nich zdobywając 64%, w tym dwie gwiazdki za stosunek jakości do ceny.
Pełny ranking ulubionych supermarketów:
- M&S - 76%
- Aldi - 73%
- Waitrose - 72%
- Sainsbury's - 70%
- Tesco - 70%
- Iceland - 69%
- Lidl - 68%
- Asda - 64%
- Morrisons - 64%
Iceland najlepszy w ofercie online
W oddzielnej ankiecie dotyczącej supermarketów online Iceland wyszedł na czele z wynikiem satysfakcji klientów na poziomie 80%.Klienci chwalili jego obsługę klienta, stosunek jakości do ceny oraz jakość produktów własnej marki i świeżych produktów, jak podaje Which?.
Był to jedyny łańcuch, który zdobył cztery na pięć gwiazdek za stosunek jakości do ceny online.
Tesco i Waitrose zajęły wspólne drugie miejsce z wynikiem 78%, przy czym ten ostatni został okrzyknięty „Rolls Roycem wśród sklepów spożywczych”, oferującym „efektywną i niezawodną” dostawę online.
Jednak jeden z klientów zastanawiał się, dlaczego Tesco „nigdy nie ma najtańszych produktów w magazynie”.
Klienci ocenili Ocado i Sainsbury's na wspólnym trzecim miejscu z wynikiem 75%.
Jednak Sainsbury's znalazł się na ostatnim miejscu spośród sześciu pod względem świeżości artykułów spożywczych po zeszłorocznym śledztwie Which?.
Tesco i Sainsbury's zostały również skrytykowane za ceny dla posiadaczy kart lojalnościowych, które mogły sprawiać wrażenie, że oszczędności są bardziej znaczące.
Oba odrzuciły zarzuty, że używały „potencjalnie podejrzanych taktyk” z cenami kart lojalnościowych, argumentując, że Which? nie wzięło pod uwagę inflacji i podkreślając, że przestrzegają surowych zasad Trading Standards.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Czytaj poprzedni artykuł: Ryanair wydaje ostrzeżenie dla podróżnych. Ceny biletów wzrosną o 10% | Czytaj następny artykuł: Wakacje szkolne w Anglii mogą zostać skrócone do czterech tygodni |
Gorące Tematy
Wielka Brytania wprowadza ogromne zmiany dla osób pobierających zasiłki
Ryanair, Tui, Jet2 i easyJet — Najnowsze zasady dotyczące wnoszenia jedz…
Ryanair ogłasza nowe połączenie z Birmingham do Polski
DVLA rozważa zmiany w regulacjach dotyczących starych samochodów w Wielk…
Wielka Brytania oficjalnie wychodzi z recesji. Gospodarka wraca do wzros…